Założenie Uczniowskiego Klubu Sportowego
Wpis klubu do ewidencji dokonuje się na podstawie wniosku, przesłanego bezpośrednio lub drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego w Wieruszowie ul. Rynek 1-7, 98-400 Wieruszów podpisanego przez Komitet Założycielski wraz załącznikami.
Krok 1
Wymagane dokumenty:
(oryginały dokumentów lub kserokopie potwierdzone za zgodność przez przedstawiciela Klubu):
- Wniosek o wpis do ewidencji wraz z załącznikami:
- Protokół z zebrania założycielskiego podpisany przez przewodniczącego i sekretarza zebrania zawierający:
- uchwałę o założeniu klubu,
- uchwałę o przyjęciu statutu,
- uchwałę o wyborze komitetu założycielskiego.
- Lista założycieli (min. 7 osób będących obywatelami polskimi, pełnoletnich nie pozbawionych praw publicznych) będąca jednocześnie listą obecności na zebraniu założycielskim zawierająca imiona, nazwiska, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz własnoręczny podpis wg. obowiązującego wzoru;
- Trzy egzemplarze oryginału statutu klubu podpisane przez Komitet Założycielski Klubu;
Po dokonaniu wpisu klubu do ewidencji Komitet Założycielski niezwłocznie zwołuje I Walne Zebranie Członków Klubu w celu wyboru Zarządu i Komisji Rewizyjnej na I kadencję władz klubu.
Po dokonaniu wyboru organów władzy na I Walnym Zebraniu Członków przedstawiciele Zarządu składają wniosek o wpis składu osobowego Zarządu i Komisji Rewizyjnej na I kadencję, do ewidencji klubów bezpośrednio lub drogą pocztową do Starostwa Powiatowego Wieruszowie ul. Rynek 1-7, 98-400 Wieruszów.
Krok 2
Wymagane dokumenty:
(oryginały dokumentów lub kserokopie potwierdzone za zgodność przez przedstawiciela Klubu):
- Wniosek o wpis składu osobowego Zarządu i Komisji Rewizyjnej wybranych na I Walnym Zebraniu Wyborczym Członków Klubu wraz z załącznikami:
- Protokół z I Walnego Zebrania Wyborczego Członków Klubu wraz z listą obecności
i uchwałami.
Opłata skarbowa:
Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. g ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy:
- do 30 dni,
- do 60 dni sprawy szczególnie skomplikowane.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie, wnosi się w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za pośrednictwem Starosty Wieruszowskiego.
Inne informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieusunięci braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Podstawa prawna załatwianych spraw:
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej